Popis PVP předmětů, aneb co si nevybrat

Již několik let vznikající popis PVP.
Rozhodl jsem se sepsat, za pomoci Vás všech, stručnou charakteristiku a názory studentů na kvalitu a úroveň povinně volitelných předmětů (PVP).

Názory k jednotlivým PVP jsou citací studentů, nikoliv mé.
Pakliže máte pocit, že tu něco chybí, nebo je tu naopak něco navíc a chcete-li se také vyjádřit, napište to  do diskuse pod článek, přidám vaše příspěvky do seznamu.

A

Akupunktura 1,2
Zimní i letní semestr. Pozitivní je,že jsou za to myslim 4 kredity a že je to v celku zajímavá látka, kterou člověk (asi – ukáže čas) uplatní. Když ne jako terapii,tak jako diagnostiku určitě.
Ovšem negativ je mnoho : jezdit každou středu do Chval(Černý most a pak ještě 15 min pěšky) a bejt tam skoro do půl 5 … nic moc. Navíc se na to človek musí učit a to docela dost. Zápočtovej test je docela těžkej,rozhodně to neni dávačka.
Takže pokud se někdo chcete zašít a nasbírat si kredity,tak tady rozhodně nee !!!

Analytická toxikologie
– 2 kredity, zimní semestr. Asi se předpokládá, že to je pro 3ťáky, co už maj základy toxikologie, každopádně byli tam lidi ze všech ročníků. Asi by se řeklo, že z toho prváci nic nemají (asi jako z ničeho) a já jsem 2hák a nic mi to taky neříkalo. Myslel jsem si, že to bude o stanovování jedů a toxinů v těle a nakonec to bylo všechno o drogách a metodách jako chromatografie a elektroforéza furt dokola. Měla to dohromady 1.LFUK a PřFUK, takže tam byli i lidi, 3ťáci z KATA (klinická a toxikologická analýza, Bc. obor). Závěrečný test byl formou abcd zašktrávání.

-(mínuska) bylo to v posluchárně chemie 1. paralelky = otlačený n ohy z lavic. Zápočet se dostal za závěrečný test. Musel sem si koupit učebnici, abych se to z něčeho mohl naučit (Forenzní a klinická toxikologie, M. Balíková za asi 200Kč). Bylo to v podstatě o ničem, jen sem tam něco zajímavýho, jako že Coca cola byla vynalezena jako nápoj s listy Koky – s kokainem a pak že to museli stáhnout z prodeje. Pamatuju si z toho všeho jen, že u rtuti jsou toxické páry.

+ (pluska) ač se psala prezence, nikdo se o účast nestaral. Skončilo se vždy o trochu dřív 🙂 Stačila mi jedna kniha a jedno přečtení, abych dostal zápočet. Test se musel napsat aspoň na 50 procent (dávačka). Dalo se vybrat z asi 7 termínů, kdy jít na zápich Doc. Balíková, která to celé vedla, byla mimořádně hodná, milá a přívětivá, ochotná a svolná se dohodnout třeba na individuálních termínech zápočtu.

Angličtina pro zubaře
– Probíhá 1x týdně 1,5hod. buď v Purkyňáku nebo ve Fausťáku. Pod pojmem angličtina pro
zubaře “si většina z nás” vybaví tématiku úzkoprse zaměřenou pouze na dutinu ústní.
Avšak, z dutiny ústní Vás čeká pouze jedna kapitola z osmnácti. Ostatní jsou opět
tématicky roztříděny… dýchací systém, tkáně atd. Proto nečekejte významné
prouhloubení znalostí o zubech, ale spíše uvolněnou atmosféru a přátelské prostředí.
Kde se vyučující zaměřuje převážně na komplexní slovní zásobu a Vaši gramatickou
zdatnost. Určitě velmi přínosné PVP pokud se hodláte učit, každý týden nekončící
slovní zásobu:-) Semestrální zápočty formou testu (poslech, překlad, vysvětlení,
doplňování).

Aplikovaná neuroanatomie
– Platí úplně to samé, co jsem psala k Drahám CNS…zajímavé opáčko anatomie spojené s klinikou. Jednoznačně doporučuju. Jakýkoli PVP Anatomáku je zkrátka bezva.

C

Cytologie z molekulárně biologického hlediska
– pro prvnáky to může být přínos, jinak nuda. – Molekulární patologie buňky (Elleder) – super

D

Diferencialni diagnostika v pediatrii
– super predmet, super prostredi. vsechno vede Honzik. spociva to v tom, ze jednou tydne kazdy dosten pacienta (nejcasteji mimco, protoze jsme hlavne na kojeneckym), nejdrive ve dvojicich, pak kazdy sam, a potom se probira, kdo na co prisel. u toho se snazime uvazovat dif.dg., honzik to na nas sype, mi nechapeme, ale jak se to takhle kazdy tyden opakuje, neco i pochytime 🙂 vrele doporucuji zejmena budoucim pediatrum. doporucila bych to i ostatnim, ale je tam malo mista 🙂

Dráhy CNS a klinické obrazy jejich poruch
– Jako už tradičně na Anatomáku-jedno z vynikajících PVP, i když se to hodně odvíjí od toho, kdo zrovna to které téma přednáší. Zápočet je za účast, povolená absence jen jedna, ale zapisuje se na papíry, takže když se s někým domluvíte, aby vás zapsal…:o)

E

Ekologie člověka
– super předmět, 4 kredity, dělala se prezence na papír, ale nekontrolovali ji, přednášky – nepovinné, na závěr práce a její přednesení – cokoliv z internetu na med. tema

Endoskopie a laparoskopie
– Oproti tomu, že je tento předmět stále psaný jako dvousemestrální, probíhá pouze 1 semestr – v letním se to celé opakuje. Jedná se o jeden týden, 4-5 hodin odpoledne, denně, formou vcelku zajímavých přednášek se spoustou videomateriálu.. Co se týče prezence – dostanete papír, kam se podepisuje každý přednášející (dá se poslat po někom). Jako minus však musím uvést neskutečný zmatek v letním semestru, kdy si každý myslel, že začne druhá půlka předmětu – a ona byla naprosto identická s tou první :))) Nakonec nám dali zápich “za nic”, jelikož jsme se odmítli podrobit experimentu typu – jestlipak to ti nebozí studenti vydrží celé poslouchat znova – a to ještě o zápočtovém týdnu! 🙂 Jinak ale vřele doporučuji…

Experimentální a vývojová morfologie
– Skvělé PVP, ale asi vážně jen pro zájemce-mě to například hrozně bavilo, ale tak polovina auly spala, nebo byla jiným způsobem duchem (nebo tělem)nepřítomná… Probírají se tam většinou dost odborný a detailní věci, takže je fajn, pokud se o to člověk už dřív zajímal a má trochu znalosti z genetiky a molekulární biologie, jinak je nebezpečí, že se v tom ztratí. No a poslední 2 roky je zavedená novinka-zápočtový test. Otázky jsou ale vybraný z přednášek, takže když člověk trochu poslouchal, dá se to napsat bez problémů.

F

Filozofický seminář
– Prof. Bednář umí skvěle povídat o filozofii, i když si v ní nejste zrovna jistí v kramflecích. Dokáže i pobavit. Humanitní nadšenci si smlsnou, ti ostatní se nudili. Zadává se na každý seminář referát, materiál dostanete, stačí si ho jen přečíst a pak o něm říct něco ostatním (hlavní myšlenky, pár citátů). Zdaleka nevyjdou na všechny 😉

G

Gastroenterochirurgie 1,2
– Za 2 kredity, absence se neřeší, papír s prezencí je volně položený,není třeba chodit,když nechcete.Ale docela super přednášky.Některé někdy bohužel opakování toho,co zazní na 1.chirurgii. Závěr : buď flákárna za málo kreditů,nebo pro zájmce.

K

Klinická anatomie
– kvalita přednášek závisí hlavně na přednášejícím, například mikrochirurgie prstů byla skvělá, což se naopak nedá říci o lymfedektomiích (to byla přednáška spíše ze statistiky). Výhodou tohoto předmětu je, že zápočet je za účast (tolerovali 3 absence), nevýhodou naopak pouze 1 kredit a neustálé opruzování s prezencí…. – pohoda, ale myslím si, že prváci a druháci co tam chodili, z toho asi moc mít nemohli, že tam na ně bylo až moc té kliniky…(1kredit)

Klinická farmakoligie
– Klinická farmakologie s prof. Perlíkem je docela zajímavá a navíc nikdo neotravuje s prezencí.

Klinická genetika
– 2 kredity. Předmět probíhá v zimním i letním semestru 1x za dva tydny, trva 90 min. Přednášky v kombinacii s konkrétními klinickými případy. Koho alespoň trochu zajímá genetika, mohu jednoznačně doporučit. Absence jsme nezkoumali, protože jsme tam chodili rádi.

– dr. baxova je špičková, umí zaujmout, navíc nás brala i do laboratoří dolu na Albertov, takže žádna strohá teorie. Dávala nám nakouknout do svých četných sbírek gen. konzultací… Jednoznačně doporučuji.

Komunikace ve zdravotnickém týmu
– Velmi dobrá volba, 4 kredity, nenáročný předmět. Žádné přednášky, ale komunikace a diskuze na jakekolivé vybrané téma. Přátelské prostředí

Kurz molekulárně biologických technik (Raška)
– pokud se chcete naučit připravit preparát na imunofluorescenci nebo EM, je výborný. Jen dva dny non stop v zápočtovém týdnu.

– krátké (ve 2 dnech) – jednoznačně pro nadšené pro elektronovou mikroskopii – nechají vás zhotovit preparát a nabarvit fluorescenčním barvivem (jestli se nic nezměnilo…) – jinak nesmyslné kromě kreditového zisku… Molekulární patologie buňky – Elleder – není to o patologii (jak říkají patologové – někteří), ale především kmenové buňky a lysozomové poruchy, zajímavosti o výzkumech vedených na háďátcích a trochu i o genetice – zajímavé + dost bodů a bez problémů kdyř vyjimečně zameškáte B01235 (Kardiologie)+ B01255 (Hepatogastroenterologie)+ B01262 (Metabolizmus a výživa)dnes myslím jako vybrané kapitoly z innterny na IV.interně – přednášky celé odpoledne – obtížné udržet pozornost…, ale dobré až na zopakování (tj.pro 5.roč.) – kdo nemá Zk.z patfyzy tak ne

M

Management zdravotnických systémů a Zdravotnické systémy v mezinárodním srovnání a jejich management
– Předměty probíhají společne, přednášky každý týden v zimním semestru. Přednášky jsou něco ve smyslu Socialni lékařství, hodně hodně teorie a definic. Jsou povolený 2 absence.
Podmínky zápočtu :
A) Managemenet zdr.sys.: 4kredity, prezence, práce na zvolené téma 20-25 stran.
B) Zdravotní sys. v mezinar. srovnání: 2 kredity, prezence.

Management za 2 kerity
– Nebrat si ten za 4 kredity !!! Píše se tam nějaká … seminární práce min na 20 stran s nutností konzultace. Takže si berte Management dvoukreditový.Asi 2 absence, ake v 30-50 lidech se dá nahlásit +. Občas koluje papír s prezencí 🙂 Jinak neužitečná diskuse, fakta zazní na Sociálnim. Ale proč se nejít jednou týdně na 1,5 hodiny za 2 kredity posadit do Fausťáku a bavit se nic neřešící diskusí.

N

Neuroplogie od A po Z
– Docela fajn.Vhodné pro 4.ročník a výš.Zajímavé přednášky jednou za 14 dní a jednou za 14 dní stáž na nějakém oddělení na neurole(spánková laboratoř,EMG,ambulance pro demyelinizační choroby..atd..)Oficiálně povolena 1 absence.Prezence se dělá tak,že se pošle papír a uděláš si čárku.Kromě Nevšímalové,ta to čte.Ale další přednášku je možné udělat si prezenci i za minule.Na stážích se prezence nedělá.Doporučuji!!!

– Zajímavé PVP-souhlasím.Od ak.r. 2007/2008 probíhá už pouze formou přednášek (žádné stáže nejsou)a prezenci jsme si dělali většinou sami! As. Línek, prof. Šonka dělají prezenci pečlivě…

Neuroplogie – klinika
– Zajímavé PVP, ale s klinikou má pramálo společného. Probíhá opět formou přednášek ( každé podnělí se střídají témata z neurologie a psychiatrie). Musím však varovat před přednáškou prof.Kovářů-byla to katastrofa (nuda…a v polovině už nechápete o čem vlastně mluví), tak pokud na ni nemusíte-vyhněte se tomu. Zápočet je za prezenci- s tou nebyl žádný problém. Většina přednášejících nechává kolovat seznam…

P

Parazitologie
– můžu říct, že jsem na ní byla si jenom třikrát, ale ty přednášky byly snad ty nejlepší, jaký jsem kdy zažila. Dokonce nám je dávali pak i vytisknutý. Problem byl v tom, že z původni páteční hodiny se to přesunulo na středeční odpoledne, a ja tam bohužel nemohla chodit. Dalsi problém byl zápočtový test. Jsou dva pokusy, jinak se zkouši ústně (ja to napsala až napodruhý. Ale prý vám to musí dát, i kdyby nechtěli.

– přednášky byly totálně přínosné, hl. když mě čekala zkouška z mikrobiologie 🙂 doporučuju!

– No z mojich skusenosti z parazitologie, 2 krat neuspesne napisany test a ustne skusanie horsie ako na patologii a to sa jedna iba o zapocet. Takze ustne som dala na podruhy a to len tak tak, rozhodne mi parazitologia na ustne skusanie z mikrobiologie nestacila a tak som musela cerpat este aj z inych knih. Ak mate zaujem o tento PVP tak odporucam urobit ten test aspon na podruhy inac …

Pokroky v biologii buňky (Raška)
– zajímavý předmět, témata jsou přednášena odborníky (většinou mimo fakultu), jen špatný čas. Rozhodně není pro prváky a pro většinu druháků.

Prakticky kurz histologie a embryologie
– Co delali demonstratori na praktikach z histoly, vite vsichni. Nikdo se tam moc nehrne, takze staci dvojecka z histologie, zapis behem zari osobne u Beckeho. V ZS 1 absence, v LS 2, 3 kredity, par penez jako bonus. Parada. Dulezite je vybrat si tolerantniho vyucujiciho, ja jsem byla u Martinka a Sevcenko; skoro cela praktika jsme mohli prospat. Prinosne je ale neco si z te histoly trochu pamatovat, zvlast jak rozeznat preparaty od sebe, protoze pak clovek nema dobry pocit, kdyz jeho nejcastejsi odpoved je “ja nevim”.

Praktický kurz topografické anatomie 1
– 2 kredity, letní semestr naprosto bezvadný PVP. Ten, kdo se ho účastní, má úroveň demonstrátora při letních pitvách s prváky na anatomii. Zápočet se dostává poslední den pitev od vedoucího daného turnusu. Nepovoluje se absence a když, člověk si to musí nahradit v jiném turnusu (i když to je spíše věcí dohody). Při pitvách se nerozlišuje, jestli ten který demonstrátor je za kredity nebo stipendium, jednou už seš demonstrátor a basta fidli. Je taky Praktický kurz topograf. anatomie 2, který je v zimně a odpovídá pitvě 2 pro 2háky. Ten druhý ještě nebyl, bude v dalším školním roce.

-(minuska) nejsem si jistý, ale možná se absolvování tohohle PVP nezohledňuje jako praxe na Anantomickém ústavu,kdežto řádné demostrování za stipendium asi 1000Kč ano. To pro ty, co to chtějí použít při žádostech o stáže. Berou jen lidi, co měli ze Zk z anatomie 1, při nižším počtu jedničkářů i 2kaře. Počet míst je omezený asi na 20 (nás brali 18 na 3 pitevní turnusy).

+(pluska) to snad ani není potřeba psát, anatomický ústav prostě supr, pitvy taky, lidi bezva, jak studenti tak asistenti až po ty nejvyšší. +Clověk se samozřejmě musí naučit látku pitev, je to pod +, protože o tom ten PVP je, že si to člověk s chutí zopákne a taky využije.

Praxe a teorie v psychiatrii
– šílený chaos. Párkrát to přesunuli a pozměnili, až se jim podařilo všechny zblbnout a teď nás tam chodí polovina. Většina přednášejících si myslí, že jsme doktorandi, tak podle toho občas i ta přednáška vypadá (měli jsme tam nějakého statistika – měl jsem dojem, že ten borec měl přednášet na matfyz, ale popletl si dveře).

Preventivní medicína
– prezence se téměř neřeší, Dr.Ceska ja naprosto v pohodě, a musim říct, že některé přednášky byly fakt super (v zimě se dělala preventivní kardiologie, v létě prevence v gynekologii, psychiatrii, gerontologii…atd.). Pozitivni bylo i to, že prednáška nidky netrvala déle než hodinu(Z,L, 2kredity).

První pomoc
– Předmět se vyučuje v ZS i v LS za 3 kredity, celkem cca. 6 přednášek na ARO v Thom. Nemocnici, zápočet je za účast. Je to v podstatě doplnění povinného předmětu z prváku a opakování první pomoci, takže to můžu všem doporučit.

Přehled dějin lékařství
– ne… děsný čas, většinou strašná nuda s výkladem připomínajícím dějepis na střední škole (zejména tématy – jako která zvířata se chovala v neolitu apod.), navíc tvrdá presence s povolenými 2 absencemi za semestr a nutností přednesení referátu… (ale nestěžuju si na doc. Hlaváčkovou, ta je fajn 🙂

R

Radiodiagnostika
– na Bulovce je to nuda nad nudu, pospíte si perfektně, ale na závěr se píše nějaký idiotský test. Ve VFN je to v pohodě, zápočet za prezenci a pokud tě téma nezajímá, můžeš jít po svývm. Pokud tě zajímá, ukážou ti co budeš chtít, včetně zajímavých věcí typu katetrizace, MR s kontrastem, a tak dale… idealní pro flákače i pro entuziasty.

Religionistický seminář
– 1x za čtrnáct dní ve Fausťáku, za každý semestr 2 kredity, absence povolená oficiálně 1, ale neoficiálně se to vůbec neřešilo. Přednášky byly většinou i zajímavé-taková příjemná humanitní oddechovka, takže můžu doporučit.

– Religionistika byla letos (ak. rok 2007/08) ne jednou za dva týdny, ale každý týden.
Prezenci se snažil dělaz ze začátku, ale bylo nás moc, dokonce jsme se nevešli ve
Fausťáku do učebny. Tak se to přesunulo do síně Coriových na chemii, ale protože
nedělal prezenci, tak 3/4 lidí přestala chodit, takže přesun byl zbytečný. Nicméně i
tihle podvodníci zápočet dostali.

S

Současné metody v buněčné biologii (Raška)
– Tak kolegové, jestli si uděláte v zimním zkouškovém týden čas, tak tenhle kurz opravdu není k zahození…náplň v roce 2008 byla následující: zhotovení preparátu pro EM (aneb věci, které nás na histologii učili, ale nikdy nám je v praxi neukázali), imunoznačení (primární protilátka a sekundární protilátka s koloidním zlatem), práce s EM, dále chromozomové roztahy, florescenční mikroskopie, konfokální mikroskopie, PCR, elektroforézy, mikroinjekce, buněčné kultivace, cytometrie, GFP,obrazová analýzy… zápočet z kurzu je udělen za účast a za prezentaci, kterou jsme dělali ve dvojici, vždy na téma, které se během kurzu probíralo, a příslušný pedagog vám byl k dispozici pro konzultaci. Rzhodně nelituji, že jsem se zúčastnila, stálo to za to 🙂

T

Tělesná výchova
– No jsou lidi, co si chtěj zasportovat i po 3.ročníku. Sice 0 kreditů,ale megasranda + totéž platí o výcvikových kurzech.

Topografická anatomie 2
– No prostě demonstrování.Dovolil bych si doporučit, aby nejdřív každý demonstroval malé pitvy končetin a pak se teprve hnal na celé tělo. Jinak standardní postup,koho anatomie bavila a má zájem o anatomii či chirurgii, tak je to docela dobré opakování. 3 kredity.

Tropické nemoci 1,2
– jestli někdo má za sebou Parazitologii tak ho to možná bude zajímat, docela dobré, absence asi 2, ale moc se to neřeší. Měl se údajně psát nějaký záverečný test, ale nepsal. Jinak docela dobré některé semináře (Ebola a jiné virové infekce, Jedovatí živočichové, Jedovatí hadi, Malárie,…) docela dobré, za dva kredity jednou za 14 dni na 1,5 hodiny.

U

Úvod do toxikologie
– 4 kredity zadarmo. Přednášky nepovinné jednou týdně v letním semestru, pak zápocčt. 2O otázek, na jejichž naučení stačí pro extra poctivce 3 hodiny (s přestávkou na jidlo). Vřele doporučuji

V

Vybrane kapitoly z funkcni morfologie
– Docela nuda k ukousání (viz výklad o historii mikroskopování a histologie a embryologie vůbec), snad jen pro histologické nadšence, navíc 2 a čtvrt hodiny po 8 tydnu. Některé přednášky byly zajímavé; aspoň se človek dozví, že něco na tom histoláku taky zkoumají místo neustálého prudění studentů, ale stejně nejlepší byla dr. Pacová, která jako jediná zapojila něco z kliniky. Zápočet (2 kredity) za seminárku o cca 5ti stránách navazující na některé z přednášených témat, až netypicky pro tento ústav nikdo nedělal problémy, že by to dával přepisovat, zapsano v SISu bleskurychle. Nuda, ale žádná křeč. Výhodou je, že v zaří většinou ještě zbyde místo – ale čtení s sebou!

Vybrané kapitoly z vnitřního lékařství
– na interně na Strahově – fakt skvělý, nějaká prezence být musela, ale ne 100%. Součástí byla i účast na službě na odd., jinak se řešily kazuistiky, k tomu se probrala nějaká ta teorie, a to lidsky, srozumitelně, zajímavě… kdyby to slo, zapisu se pristi rok znova (Z,2kredity).

Vývojová a experimentální morfologie, genová terapie
– Pohodový přednášky a v klidu, ale myslel jsem, že budem brát genový terapie, klonování a podobný věci moderní medicíny, ale říkají tam samý nesrozumitelný nezáživný věci, který mi jsou myslim k ničemu… Mam problémy, abych tam po celodenní středeční škole neusínal 🙂 P.S. Jsem tam já osamocenej třeťák a asi sto prváků :-))) První muj dojem byl “Kam jsem to vlezl?” :-)) Pochybuju, že z toho ti prváci vůbec něco mají, když těm výrazům a přednášeným věcem ani nemůžou rozumět…

Z

Základy chirurgie
– jde o semináře na chíře na Bulovce, která je samozřejmě mnohem lepší než VFN, ale zároveň je problém v tom, že je to celý jen teoreticky. Přednášející skvělí, doporučuju pro čtvrťáky, kteří ještě chíru neměli, tímhle si udělají docela slušnej teoretickej základ pro stáž. S presencí v pohodě, všichni dostanou papír, na kterej se doktor po semináři podepíše, ale vzhledem k tomu, že většina tam dělala jen jednoduchou značku, tak člověk nemusí být ani nijak extra nadanej na to, aby si případnou absenci graficky nahradil.Kdo chce víc praxe, ať si zapíše akutní chirurgickou praxi, to je taky na Bulovce a spočívá to v tom, že student odslouží dvě noční a dostane zápočet.

Základy EKG
– Moc zajímavý předmět probíhající v letním semestru formou přednášek (ale na konci je
vždy i pár křivek, které máme diagnostikovat:) ). Většinu přednášek má prof.
Kittnar, ty jsou perfektní, asi 2 má doc. Slavíček (ty už tak skvělé nejsou…ale na
druhou stranu, dozvíte se na nich “novinky z 80. let”:) ). Prezence: pošle se papír
se jmény, každý si udělá u svého jména čárku, takže pokud někdy nebudete moct
dorazit, stačí poprosit kamaráda. Zápočet byl letos poprvé udělován za úspěšně
napsaný test – promítli nám několik křivek a měli jsme zaškrtnout, co je tam za
patologii (správně 1 nebo víc možností). Ale napsat test nebyl problém…dalo se
konzultovat s kolegy a navíc jsme si ho opravovali sami:).
Přednášek je 6, končí se někdy v půlce dubna. Kredity za to jsou 4 a navíc je to
vážně zajímavé, takže všem doporučuju!

Základy Znakové řeči
+: zajímavé, nikdy nevíte, kdy se vám znaková řeč může hodit
4 kredity
zápočet za “konverzaci” s lektorem, stačí umět jen to nejzákladnější
docházka se neřeší (přesněji řečeno, asi po měsíci se přestane řešit úplně:) )
lektor je neslyšící, takže vlastně “rodilý mluvčí”
-: oba semestry, 1x týdně 1,5 hodiny večer
1x týdně 1,5 hodiny na učení jazyka je málo, navíc se tam znalosti/neznalosti
moc neřeší…takže toho moc neumíme

Zimní výcvikový kurz
– Zimní výcvikový kurz (Pec /p Snězkou) – splnil očekávání 🙂
– Zimní a letní výcvikové kursy si udržují vysokou úroveň. 🙂




kchrz
About kchrz 231 Článků
Administrátor LF1.CZ Kontakt: kchrz@seznam.cz

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*